دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶ ۰۱:۴۳
نويسنده : محمدی نژاد

اعطای وام «10 میلیون تومانی قرض‌الحسنه» به دانش‌آموزان کارآفرین

اخبار آموزش و پرورش
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش

اعطای وام «10 میلیون تومانی قرض‌الحسنه» به دانش‌آموزان کارآفرین

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش از اعطای وام 10 میلیون تومانی به دانش‌آموزان کارآفرین با بازپرداخت 36 ماهه و به صورت قرض‌الحسنه خبر داد

سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای دانش‌آموزان کارآفرین، اظهار داشت: وام 10 میلیونی به دانش‌آموزان کارآفرین اعطا می‌شود.

وی در خصوص «نحوه شناسایی دانش‌آموزان کارآفرین» با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های علمی هنرستان‌ها از جمله راه‌های شناسانی دانش‌آموزان کارآفرین است، یادآور شد: از سال تحصیلی 72-71 درس کارآفرینی در شاخه کاردانش ایجاد شد که در هفته به صورت 3 ساعت آموزشی تدریس می‌شود و در این درس، خلاقیت و ریسک‌پذیری هنرجویان موردتوجه قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه مسابقات علمی در شاخه کاردانش نیز هر ساله برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر به وسیله آموزشی که به هنرجویان می‌دهیم، قصد تقویت کارآفرینی را داریم؛ در نتیجه تسهیلاتی از سوی دولت و بخش خصوصی به هنرجویان کارآفرین اعطا می‌شود.

آذرکیش در خصوص «میزان رغبت دانش‌آموزان برای گرایش به شاخه کاردانش»، خاطرنشان کرد: در این شاخه 153 رشته در 4 زمینه خدمات، صنعت، هنر و کشاورزی وجود دارد و در همه مناطق آموزشی حداقل یک هنرستان کاردانش فعال است؛ ضمن اینکه در شاخه فنی و حرفه‌ای نیز 41 رشته فعال است.

وی با بیان اینکه رشته‌ای به‌عنوان رشته‌ای خاص و گرایش بیشتر هنرجویان به آن در شاخه کاردانش وجود ندارد، گفت: متناسب با نیازهای بومی هر منطقه، رشته‌های کاردانش ایجاد می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به همکاری‌های دستگاه‌های مختلف با آموزش و پرورش متذکر شد: نیروی دریایی همکاری خوبی با آموزش و پرورش در ساخت هنرستان‌ها و جذب فارغ‌التحصیلان آن دارد.

آذرکیش با اشاره به میزان جذب دانش‌آموزان به شاخه کاردانش، عنوان کرد: در سال تحصیلی گذشته 34 درصد دانش‌آموزان جذب شاخه‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای شدند که 350 هزار دانش‌آموز متوسطه در کاردانش و در مجموع پایه دهم و سوم متوسطه، 650 هزار هنرجو در شاخه‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که «چند درصد هنرجویان جذب بازار کار می‌شوند»، افزود: در برخی از رشته‌ها 95 درصد هنرجویان جذب بازار کار می‌شوند و این جذب، متناسب با نیاز بازار و تعداد افراد، متغیر است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشته‌هایی که بیشتر هنرجویان جذب بازار کار می‌شوند، گفت: عمده هنرجویان رشته تعمیر و نصب آسانسور جذب بازار کار می‌شوند.

آذرکیش در خصوص «ارائه تسهیلات به هنرجویان»، بیان داشت: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب، توسعه هنرستان‌ها و تقویت تولید داخلی است؛ در نتیجه با ارائه تسهیلات به هنرجویان کمک می‌کنیم تا در تولید داخلی نقش مؤثری داشته باشند.

وی در خصوص «چگونگی دریافت وام 10 میلیون تومانی توسط دانش‌آموزان کارآفرین»، یادآور شد: این دانش‌آموزان و برگزیدگان جشنواره‌های فنی و حرفه‌ای برای دریافت وام 10 میلیون تومانی، می‌توانند به صندوق‌های کارآفرینی استان‌ها و ادارات کل آموزش و پرورش مراجعه کنند؛ ضمن اینکه این وام به صورت قرض‌الحسنه بوده و بازپرداخت آن 36 ماهه است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ملاک‌های استعدادهای برتر خاطرنشان کرد: ملاک استعداد برتر هوش چندگانه است و اگر صرفاً عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان را ملاک قرار دهیم، کار درستی نیست؛ بلکه آنچه درست است آگاه‌رسانی مطلوب به خانواده است؛ ضمن اینکه باید گفت عمده دانش‌آموزانی که جذب هنرستان‌ها می‌شوند از این کار راضی هستند.





تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۰)

اولين نفری باشيد كه نظر می دهيد