چهارشنبه ۲۵ مرداد ۹۶ ۲۱:۵۰
نويسنده : محمدی نژاد

خداحافظی وزیر

اخبار آموزش و پرورش

دکتر دانش آشتیانی در پیام خداحافظی از وزارت آموزش و پرورش، وفاق ملی، تعامل آگاهانه و همدلی نیروهای موثر را از مهم ترین عوامل در دستیابی این وزارتخانه به جایگاه واقعی خود دانست .

در متن خداحافظی دکتر دانش آْشتیانی آمده است:
به نام خدا

همکاران فرهیخته فرهنگی
اولیا‌ و دانش‌آموزان عزیز
مدیران‌ و‌کارشناسان‌ ارجمند
اعضای محترم شورای معاونان

با سلام و عرض ادب

خداوند بزرگ را به پاس توفیق خدمت در عرصه مسئولیت اجرایی وزارت انسان‌ساز و اثر‌گذار آموزش ‌و ‌پرورش، که با اعتماد رئیس‌جمهور گرامی و رای نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای اینجانب فراهم گردید، شکرگزارم.

تربیت و رشد شایستگی‌های دانش‌آموزان کشور در ساحت‌های مختلف تعلیم و تربیت، محوریت دادن به معلمان و توجه به نقش کلیدی ایشان در مدرسه، قرار گرفتن مدرسه در جایگاه واقعی خود، مشارکت جدی خانواده‌ها در امور مربوط به مدرسه، رسیدگی به وضعیت حقوقی و معیشتی فرهنگیان، تمرکز زدایی از ستاد و چابک سازی وزارت آموزش و پرورش و همچنین به سامان درآوردن وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بخشی از دغدغه‌ها و اولویت‌های همیشگی من برای تحقق بخشیدن به اهداف متعالی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده است.

در طی‌ مدت کوتاه تصدی اینجانب به عنوان وزیر آموزش و پرورش در دولت یازدهم نیز تلاش خود را معطوف همین اولویت‌ها قرار داده و خداوند را شاکرم که با همدلی و همکاری فرهنگیان عزیز و حمایت‌های دولت محترم به توفیقاتی در این زمینه‌ها از جمله تدوین لایحه سازمان نظام معلمی‌، تدوین طرح نظام تفکیک حقوقی معلمان از کارمندان، پرداخت هم زمان حقوق نیروهای قرار‌دادی و حق‌التدریس با کارکنان رسمی‌، پرداخت 11 هزار میلیارد تومان مطالبات انباشته شده سنوات قبل‌، اصلاح ساختار و رویکرد فعالیت های صندوق ذخیره فرهنگیان و تغییر جدی در شرکت‌های زیر مجموعه آن به ویژه در بانک سرمایه که مشکلات فراوانی را به وجود آورده بود، اخذ حدود 20 حکم قانونی در قانون برنامه ششم و قانون بودجه سال 96‌، تفویض اختیارات گسترده مالی و اداری به ادارات کل استان‌ها و مطالبی نظیر آن نائل آمدیم. اینجانب محقق شدن این اقدامات را مرهون زحمات فرهنگیان عزیز و همکارانم در شورای معاونان و مدیران و کارشناسان حوزه ستاد دانسته و از یکایک ایشان تشکر و قدردانی می نمایم.

تردیدی نیست که برای نشاندن آموزش و پرورش به جایگاه مطلوبی که آرزوی همه دوست‌داران نظام جمهوری اسلامی است و می‌تواند مسیر توسعه کشور را هموار سازد هنوز راه درازی در پیش رو است. راهی که جز در سایه وفاق ملی و مشارکت و تعامل آگاهانه تمامی نهادها و نیروهای تاثیرگذار بیرونی و داخلی و یکدل و یکصدا شدن آنها امکان‌پذیر نیست.

امیدوارم در پرتوی الطاف الهی‌، توجهات امام عصر‌(عج)‌، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مدیریت مدبرانه رئیس جمهور محترم، وزیر آینده این وزارتخانه بتواند این کشتی را به سرمنزل مقصود هدایت نموده و کماکان شاهد عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف باشیم.





تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۱)

  1. معلم
    چرا عوض شد ؟ به خاطر پاستور؟ پاستور میشه نظر نده