شنبه ۱۸ فروردين ۹۷ ۱۶:۳۰
نويسنده : محمدی نژاد

سامانه سناد و ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان مدارس استثنایی

امتحانات سیستمهای دانش آموزی سناد

با توجه به اینکه ارزشـیابی تحصیلی دانش آموزان مدارس آموزش و پرورش استثنایی استان در سالتحصیلی 96-97در سناد انجام خواهـد شـد بر همین اساس رعایت کلیه نکات زیر توسط مـدیران مدارس اسـتثنایی مورد انتظار است.لازم است مدیران مدارس اسـتثنایی اسـتان نسـبت به نظارت بر اجرای کامل و صـحیح مفاد این بخشـنامه دقت نظر داشته باشند.


1) کلیه دانش آموزان حاضر در مدرسه در سامانه سناد ثبت نام قطعی شده و کلاس بندی شوند.


2) آزاد سـازی دانش آموزانی که برای سالتحصـیلی 96-97ثبت نام کرده و از شـروع سالتحصـیلی جدید در مدرسه حاضر نشده اند؛ از اعمال ترک تحصیل برای این عده از دانش آموزان جد ًا خودداری شود.


3) معلولیت دانش آموزان بر اساس معرفی نامۀ ارسالی آموزش و پروش اسـتثنایی استان و کاربرگهای تشخیصی واحد تشخیص و ارزیابی ثبت گردد. (معرفی نامۀ روانشناسان و روانپزشکان ملاک عمل نخواهد بود.)

4) تعداد کلاس و دانش آموزان کلاس بندی شده در سامانه سناد دقیقا مطابق با کلاس بندی موجود در مدرسه باشد. انتخاب واحد دانش آموزان مقاطع متوسـطه پیش حرفه ای و متوسطه حرفه ای در سامانه سناد مطابق با آیین نامه های مربوط به این مقاطع تحصیلی صورت گیرد.


5) تصاویر دانش آموزان مقطع ابتدایی در سامانه سناد بارگزاری گردد. 

6) کـاربری کلیه آموزگـاران و دبیران در سامـانه سـناد تعریف شود و برای هر کلاس در مقطع ابتـدایی یک آموزگار تعریف گردد و در سایر مقاطع به هر درس یک دبیر اختصاص داده شود.


7) هنگام تعریف کاربران سامانه سـناد در مقطع ابتدایی از شـماره همراه معتبر همکاران اسـتفاده شود تا رمز ورود به سامـانه ارزشـیابی  توصـیفی مورد اسـتفاده ، به تلفن همراه همکـار مربوطه پیامـک شود. آموزگاران محترم دوره ابتـدایی در صورت دریافت پیامک حاوی رمز ورود برای سامانه ارزشـیابی توصـیفی در حفظ و نگهـداری آن دقت کامل داشته باشند و رمز دریافتی را در اختیار هیچکس قرار ندهید.


8) مسـئولیت ارزشـیابی دانش آموزان بـا معلم کلاس است و هر گونه تغییر در ارزشـیابی توسط دیگران غیر از معلم کلاس تخلف محسوب می شود.


9) جهت انتقال دانش آموزان از یک آموزشـگاه به آموزشـگاه دیگر فقط از گزینه نقل و انتقال دانش آموزان اسـتفاده شود. با توجه به فعال شدن مدیریت نقل و انتقال دانش آموزان از آزاد سازی آنها خودداری کنید.


10) تعیین وضـعیت ثبت نـام دانش آموزان مـدرسه در سالتحصـیلی 95-96درسامـانه سـناد (تعیین وضـعیت در واقع مشخص نمودن نتیجه ی نهایی ثبت نام سال گذشته ی دانش آموز است.)لازم به ذکر است در ارزشـیابی سالتحصیلی 96-97کلاس بندی مدرسه ای که این موارد را رعایت نکرده باشـد به هیچ عنوان اصلاح نخواهد شد .


11) لازم به توضـیح است نمرات دانش آموزان پایه نهم متوسـطه پیش حرفه ای در سیسـتم دانش آموزی (دانا) ثبت خواهد گردید.


ادارة آموزش و پرورش استثنایی مسئول نظارت کامل بر نحوه ارزشیابی دانش آموزان خواهد بود و در صورت وجود هر گونه مشکل و خطا در سامانه سناد و ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان با کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره آموزش و پرورش استثنایی تماس و پیگیری لازم جهت حل مشکل صورت گیرد .





تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۰)

اولين نفری باشيد كه نظر می دهيد