جمعه ۱۹ اسفند ۰۱ ۲۳:۴۷
نويسنده : محمدی نژاد

شناسایی معلمان نمونه

اطلاعیه ها

کد اطلاعیه : 46938
تاریخ ثبت اطلاعیه : 1401/12/23 

 
با سلام و احترام
 ارزیابان  گرامی؛ ضمن عرض خوشآمد گویی و تشکر بابت قبول زحمت داوری و ارزیابی مدارک و اسناد معلمان به اطلاع می­رساند هنگام ارزیابی نکات ذیل مد نظر قرار گیرد.
ورود به سایت  htd.medu.ir

  1. اعضای محترم کمیته ارزیابی و شناسایی معلمان در سطح مدرسه می بایست کد و رمز ورود به پنل خود را از مدیر مدرسه دریافت و وارد سامانه شوند. لیست معلمانی که نمون برگ خود ارزیابی را در سامانه تکمیل نموده اند در کار پوشه آنها قرار گرفته است.
  2. هر یک از اعضای محترم، پس از تشکیل جلسه در مدرسه و بررسی مدارک و مستندات مربوط به هر معلم به طور جداگانه ( دستی تحویل مدیر مدرسه داده شده )، و در نظرگرفتن نمون برگ خود ارزیابی تکمیل شده توسط معلم  و عملکرد آن از لحاظ رفتاری، شخصیتی، حرفه­ای و تخصصی، با دقت تمام و رعایت عدالت و انصاف، بدون پیش داوری و قضاوت عجولانه امتیاز مربوطه را در کارنامه معلم به صورت محرمانه ثبت نمایند.
  3. در صورتی که از لحاظ حرفه­ای و تخصصی نیاز است که سئوالاتی در خصوص نوع و روش عملکرد معلم در کلاس از او پرسیده شود. تا تفاوتهای عملکردی شیوه تدریس و یا نوع مواجه با موارد خاص رفتاری در  بین معلمان  مشخص شود می توان هم از کلاس درس او بازدید به عمل آورد و هم به صورت گفتگو  از او سئولاتی را پرسید.
  4. اعضای محترم کمیته ارزیابی و شناسایی معلمان مدرسه، با توجه به مؤلفه های تعریف شده مانند: ویژگی های شخصیتی و رعایت اخلاق اسلامی، تعاملات میان فردی  و مصادیق رفتاری (ضمیمه شیوه نامه  ) حتما" رفتار، کردار، منش و ارتباط موثر و همکاری با مدیر مدرسه، همکاران، والدین و دانش آموزان را مدنظر قرار دهند. و معلمی را که از لحاظ اخلاق و رفتار نیک و پسندیده،  زبان زد عام و خاص است و از لحاظ حرفه ای و تخصصی الگو برای بقیه است را شناسایی و معرفی نمایند.
  5. داوران عزیز دقت داشته باشند تمامی مدارک و مستندات در محدوده زمانی 1/7/1400 الی 1/12/1401 باشد . در غیر اینصورت از رده ارزیابی خارج شود.
  6. مؤلفه های طراحی آموزشی و آموزشی  – مربی­ گری:  شامل خروجی­های مصادیق مندرج در دستورالعمل  مانند؛ طرح درس، تولید محتوا و ارایه آن به صورت حضوری و مجازی، فعالیت­های کلاسی منحصر به فرد، فرهنگ سازی در قالب شعر،‌ سرود، تئاتر و ... برای تفهیم بهتر دروس و اصلاح اخلاق و رفتار دانش آموزان و.. گزارش فعالیت­های ویژه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و یا گزارش فعالیتهایی که برای ایفای نقش مربی گری و تسهیل گری دانش آموزان و یا سایر همکاران انجام داده اند و سایر موارد  (.بند شماره 3 توصیه می­شود)
  7. مولفه ی توانمندسازی : شامل فعالیت­هایی که معلم برای ارتقاء سطح دانش، نگرش، تخصص و ...  در راستای حرفه خود انجام داده است و منجر به صدور ابلاغ مدرسی، کسب رتبه و گواهی حضور در جلسات، همایش­ها و...  گردیده می باشد.
  8. مؤلفه­ ی تکالیف و فعالیت مطابق شیوه نامه: شامل  طراحی و اجرای انواع تکالیفی که معلم با توجه به قدرت یادگیری دانش آموزان، شرایط و امکانات در دسترس  در اختیار دارد ملاک عمل خواهد بود ( ارایه حداقل سه نمونه فایل متنی با تدوین هدف و شرایط اجرا ).
  9. مؤلفه­ ی ارزشیابی و سنجش فرآیند یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان با توجه به قدرت یادگیری و شرایط جسمی و روحی دانش آموزان و در نظر گرفتن اهداف آموزشی و ساحت­های شش گانه تربیتی مد نظر است که معلم می بایست با شیوه های ارزشیابی و سنجش آشنا و در زمان­های مختلف آنها را طراحی و بکار گیرد. ( حداقل سه نمونه مستند با تدوین هدف و شرایط می بایست به کمیته ارزیابان ارایه دهد).
  10. در مؤلفه­ی  فعالیت­های علمی و پژوهشی نه تنها معلم با توجه به وظایف خود به یکسری دستاوردهای علمی دست پیدا خواهد نمود. بلکه می تواند حدسیات و فرضیات خود را نیز در شیوه تدریس و طراحی های آموزشی، محتوای آموزشی و غیره به صورت علمی  به مرحله آزمایش بگذارد. و نتایج حاصل از آن را تنظیم و دراختیار کمیته ارزیابی قرار دهد که شامل : مصادیق ذکر شده در سامانه می­باشد.
  11. مستندات لازم در حیطه ی ابتکار و خلاقیت شامل ایده ها و پیشنهادات در خصوص شیوه تدریس ،‌طراحی و تولید فرآیند محتوای آموزشی، ابزار آموزشی، شیوه اجرا و ... است که منجر به یادگیری بهتر دانش آموزان ،‌جذب و مشتاق کردن دانش آموزان برای یادگیری،  مشارکت و تعامل موثرتر در اجرایی نمودن تصمیمات در سطح مدرسه  منطقه و استان می­باشد.   
  12. مستندات لازم در حیطه فداکاری و ایثار: برخی از معلمان در مناطق کمتر برخوردار و صعب العبور مشغول به تدریس هستند با امکانات و شرایط غیر استاندارد که می بایست مورد توجه قرار گیرند. به همین منظور یکی از ملاک های اساسی شرایط جغرافیایی خاص است . مورد دیگر اینکه برخی از معلمان برای دانش آموزان با شرایط و توان جسمی و فکری محدود می بایست وقت و انرژی مضاعفی را بگذارند، و یا مشغول تدریس در کلاس­های چند پایه هستند که انرژی مضاعفی را برای طراحی محتواهای آموزشی مختلف باید صرف نمایند و سایر مواد ذکر شده در نمونه مصادیق  
  13. امتیاز ها از شماره ا الی 10 برای هر مولفه به طور مجزا در نظر گرفته شده است که داوران عزیز با در نظر گرفتن مصادیق ذکر شده و یا مصادیقی که ممکن است در سامانه ذکر نشده باشد ولی وجود داشته باشد.(با توضیحات  لازم ) امتیاز را درج نماید.
  14. میانگین امتیاز نهای معلمان مجموع امتیاز متعلق به مولفه ها و میانگین نظرات دانش آموزان همان معلم خواهد بود. که به صورت سیستمی محاسبه خواهد شد. و بالاترین امیتاز  با توجه به سهمیه هر مدرسه (از هر 10 نفر یکی) به مرحله منطقه ای راه خواهد یافت.
  15. ارزیابی فعالیت­های معلمان چندپایه توسط مدیر  و راهبر آموزشی و ارزیابی فعالیت­های مدیرآموزگاران و معاون دبیر (اگر تنها باشد توسط کمیته ارزیابی منطقه و اگر زیر مجموعه داشته باشد توسط اعضای ارزیابی و شناسایی مدرسه)  انجام پذیرد.
  16. ارزیابان گرامی در مناطق ، استان و کشور علاوه بر دسترسی به خود ارزیابی معلمان،  به مستندات بارگذاری شده  معلمان نیز دسترسی به صورت سیستمی خواهند داشت .

با آرزوی تندرستی و توفیق روز افزون
دبیر خانه ی ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم




 مستندات مورد نیاز

اطلاعیه شرکت در برنامه شناسایی معلمان نمونه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان از فعال شدن سامانه شناسایی معلمان نمونه خبر داد.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امکان شرکت کلیه‌ی معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، قراردادی، خرید خدمت اعم از دولتی، غیردولتی و مدارس خاص در برنامه شناسایی معلمان نمونه از طریق سامانه بزرگداشت مقام معلم به آدرس (htd.medu.ir) فعال شده است افزود: شیوه نامه برنامه شناسایی معلمان نمونه به ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی ارسال گردیده و هر یک از معلمان شاغل فوق الذکر در هر یک از دوره های تحصیلی که به صورت موظف، حداقل۱۲ ساعت در هفته تدریس داشته باشند می توانند در فرآیند شناسایی معلمان نمونه شرکت نمایند.

علیزاده خاطرنشان شد: طبق اعلام ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم، همکاران مشمول تا ۲۳ اسفندماه فرصت دارند با همان نام کاربری و رمز سامانه ltms خود وارد سایت htd.medu.ir  شده و نسبت به خود ارزیابی در این سامانه و نیز ارائه مدارک و مستندات لازم به صورت فیزیکی به کمیته ارزیابی مدرسه اقدام نمایند.

ورود به سایت  htd.medu.ir


مشکل عدم نمایش فرم برای معلم:

*تذکر خیلی خیلی مهم* یک مساله مهمی که وجود داره معلمان محترم قبل از شرکت در خوداظهاری برنامه شناسایی معلمان نمونه بایستی در سامانه ltms ابلاغ خود را از قسمت فراگیران بررسی کنند و در صورت مغایرت ابلاغ و مدرسه، از قسمت ارتباط با مرکز پشتیبانی درخواست بروز رسانی بزنند و اطمینان حاصل نمایند که ابلاغ و مدرسه‌شان درست هست سپس در برنامه شرکت کنند چون در غیر این صورت به مدرسه قبلی میفته و مدیر و کمیته ارزیابی مدرسه قبلی ممکن است از ارزیابی ایشان امتناع کنند... لطفا این موضوع اطلاع رسانی شود.


مستندات مورد نیاز برای معلم نمونه :

✔مستندات مورد نیاز برای تحویل به مدیر مدرسه عبارتند از:
♦مولفه­ های طراحی آموزشی –طرح درس مکتوب( حداکثر سه نمونه) و آموزش و مربی گری: ویدئوی تدریس (حداکثر10دقیقه)
♦مولفه توانمندسازی: ابلاغ مدرسی، گواهی حضور در همایش­ ها و جشنواره ­ها  و شرکت در دوره ­های ارتقاء علمی و...( از  1/7/1400 الی 1/12/1401 و در رشته و موضوع تدریس خود).تاکید می­ گردد که مستندات خارج از تاریخ یاد شده یا غیرمرتبط با رشته و موضوع تدریس معلم، قابل قبول نخواهد بود.
♦مولفه تکالیف و فعالیت­ ها: سه نمونه از تکالیف خواسته شده از دانش­ آموزان در فعالیت ­های مختلف
♦مولفه ارزشیابی: سه نمونه از ارزشیابی­ های طراحی شده
♦مولفه فعالیت ­های علمی و پژوهشی: فایل یا تصویر  اقدام پژوهی، درس پژوهی، روایت پژوهی، تالیف و ترجمه کتاب­ های آموزشی و تربیتی و... در بازه زمانی مورد نظر
♦حیطه  ابتکار و خلاقیت: فایل یا تصویر ایده ها، پیشنهادات، محتوای آموزشی، ابزار و تجیهزات آموزشی و...با تایید مسئول مافوق (یک تا سه نمونه )
♦حیطه فداکاری و ایثار: مستند یا مستنداتی از فعالیت­ های خارج از وظیفه­ و خودجوش معلم در سال گذشته تاکنون ( 1/7/1400 الی 1/12/1401) که برای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی دانش ­آموزان خود با عشق، ایثار و خلاقیت انجام داده و یا می­دهد.
ضمنا خاطرنشان می­ گردد با توجه به مولفه­ های تعریف شده، در صورتی که مستنداتی دیگری نیز وجود دارد ارائه نمایند.


@kilikmadrese 🍁





جست و جوی مطالب مربوط به htd.medu.ir, معلم نمونه,
تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۱۴)

  1. فاطمه تیموری
    فاطمه تیموری ۰۴ اسفند ۰۲ ، ۱۴:۱۱

    با سلام من پدرم ایثارگر می باشد و کلی امتیاز دارم 

    معاونت آموزشی اعلام نکردند بمن که اولیا باید نظر دهند و فقط به یک معلم گفتند و ایشون با اینکه هیچ مدرکی ندارند اول شدند 

    چون دوست این خانم بودند خواهشمندم رسیدگی کنید من در نیکان دانش اسلامشهر تدریس دارم 

  2. محمد فرهمند
    محمد فرهمند ۰۲ اسفند ۰۲ ، ۱۴:۲۶

    با سلام. واقعا این چه سیستم و پشتیبانی هست که نمیشه مثلا برای خود اظهاری معلمان سایت باز نمیشه و ماجرا پیچیده شده است!!!

  3. محمد پارسا غیاثوند از استان قزوین شهر شریف آباد
    محمد پارسا غیاثوند از استان قزوین شهر شریف آباد ۲۷ بهمن ۰۲ ، ۰۱:۴۰

    من از معلمهای عزیزم آقای روشناس دبیر زبان وآقای لطفی دبیر علوم و مطالعاتم خیلی خیلی ممنون هستم ب خاطر مهربانی و اخلاق خوبشان و خیلی خوب هم درس میدن

  4. هستی رضایی
    هستی رضایی ۲۵ بهمن ۰۲ ، ۰۷:۴۳

    از معلم عزیزم خانم زهرا شیخی کمال تشکر و قدر دانی میکنم .ایشون خیلی معلم بینظیر و فوق‌العاده مهربان هستن .ممنونم از زحمات ایشون 

  5. سمیه خدابخشی
    سمیه خدابخشی ۲۴ بهمن ۰۲ ، ۱۲:۵۵

    از معلم خانم خدابخشی راضیم

  6. بیتا

    من از معلم خود خانم عادلی راضی هستم

  7. ط.م  خراسان شمالی
    ط.م خراسان شمالی ۱۹ بهمن ۰۲ ، ۱۵:۰۰

    سلام    خسته نباشید لطفا توضیح دهید برای این که خدمات الکترونیکی  دانش آموز فعال شود چکار کنیم ورود به پنل خدمات برای دانش آموز فعال نیست و نمی تواند در نظر سنجی برای معلم شرکت کند   لطفا راهنمایی کنید

    • محمدی نژاد
      سلام حدس من این است که به مدیر مدرسه بفرمایید در سامانه سیدا قسمت پرونده دانش آموز رفته سپس از قسمت سرپرست رو تکمیل و تایید نمایند
  8. روژان

    من ب خانم امرایی رائ میدهم

  9. بارانا

    خانم ایمانی یه معلم همه چیز تمام و فداکارو مهربان هستند 

  10. امیر کسری ابوترابی کلاس دوم شهر قرچک
    امیر کسری ابوترابی کلاس دوم شهر قرچک ۱۵ بهمن ۰۲ ، ۰۰:۳۷

    کلاس دوم مدرسه بهارآزادی خانم لیلا عقوبیان 

     

  11. فاطمه فرجی اسکو
    فاطمه فرجی اسکو ۱۲ بهمن ۰۲ ، ۲۰:۴۰

    معلمان الزهرا

  12. آرادرستمی مختاری شهرستان اراک
    آرادرستمی مختاری شهرستان اراک ۱۲ بهمن ۰۲ ، ۰۰:۲۴

    خانم عسگری مهرآبادی بالاترین رتبه

  13. محمد طاها ریاحی
    محمد طاها ریاحی ۱۰ بهمن ۰۲ ، ۱۵:۰۶

    حکیمه شربتی

  14. مهدیا اسماعیل آبادی شهر ستان جوین
    مهدیا اسماعیل آبادی شهر ستان جوین ۰۹ بهمن ۰۲ ، ۱۳:۵۱

    خانوم فاطمه شمس آبادی مقطع ابتدایی روستای اسماعیل آباد شهرستان جوین