پنجشنبه ۰۴ شهریور ۹۵ ۲۲:۰۵
نويسنده : محمدی نژاد

اخبار هفته اول شهریور

اخبار آموزش و پرورش


1395/06/03

اطلاعیه انتقال خارج استان

ضوابط استخدام اعلام شد

اتمام دوره آموزشی سرباز معلمان

پیش ازموعد نداریم


اطلاعیه انتقال خارج استان

اطلاعیه فوری  …………….
با سلام واحترام
به اطلاع آن دسته از همکارانی که موفق به ثبت نام در مرحله اول نقل وانتقالات خارج استان سال تحصیلی  ۹۵-۹۶نشده اند رسانده می شود که طبق اطلاعیه شماره ۲۸-۹۵وزارت متبوع تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ ۹۵/۰۶/۰۳می توانند درخواست کتبی خود را شخصا” به کارشناسی امور اداری تحویل نمایند

منع:apahkam


ضوابط استخدام اعلام شد


زمان و ضوابط برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش اعلام شد ساعت۲۴-سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که «تعداد دقیق ردیف استخدامی سال جاری، چگونگی و زمان آزمون آموزش و پرورش چطور است؟»، اظهار داشت: امسال ۱۰ هزار ردیف استخدامی برای جذب دانش‌آموختگان دانشگاه‌های دیگر دریافت کردیم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش زمان و ضوابط برگزاری آزمون استخدامی برای ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش را تشریح کرد.

وی افزود: در تاریخ ۳۰ مردادماه سال جاری مجوز این ۱۰ هزار ردیف استخدامی را از سازمان امور اداری و استخدامی دولت دریافت کردیم.1111

حسینی با بیان اینکه باید آگهی استخدام در این خصوص تنظیم و صادر شود، خاطرنشان کرد: پس از تهیه و تنظیم، این آگهی باید به تأیید سازمان امور اداری و استخدامی برسد و سپس باید با سازمان سنجش آموزش کشور به توافق برسیم.

وی اضافه کرد: قاعدتاً خود سازمان امور اداری و استخدامی باید با آنها توافق کند، از طرفی آگهی استخدام را آموزش و پرورش بر اساس ضوابط، مشخصات، تعداد، جنسیت و جاهایی را که می‌خواهد نیرو تخصیص دهد در پرتالی که برای این موضوع تهیه می‌شود، وارد می‌کند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه پذیرش نیرو در آموزش و پرورش بوم از بوم خواهد بود، تصریح کرد: برای اینکه کمتر دچار جابه‌جایی و معضلات این چنینی شویم، به صورت بوم از بوم نیروها را جذب می‌کنیم.

وی افزود: نیروهای مازاد آموزش و پرورش اکثراً در کلان شهرها مانند تهران، مشهد، اصفهان و شیراز هستند زیرا استخدام در گذشته به این شکل نبوده است و در شهرهای توسعه یافته مازاد نیرو و در مناطق کمتر توسعه یافته با کمبود نیرو مواجه هستیم.

حسینی با بیان اینکه در آزمون استخدامی سال گذشته حتی یک مورد هم نداریم که حق فردی ضایع شده باشد، گفت: ادعا نمی‌کنم در آزمون استخدامی سال گذشته اشکالی وجود نداشت اما این ادعا را می‌کنم که خلاف قانون پیش نرفتیم.

وی افزود: تمام موارد قانونی را در آگهی استخدام سال گذشته آوردیم و اشکالاتی که در آن زمان بود را یادداشت کردیم تا در آزمون استخدامی سال جاری، این مشکلات را رفع کنیم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به اینکه در اواخر مردادماه مجوز استخدام را دریافت کردیم لذا مدت زمان کافی برای برگزاری این آزمون تا پایان تابستان فراهم نیست ضمن اینکه باید این موضوع هر چه زودتر انجام شود زیرا پذیرفته شدگان باید یکسال دوره آموزشی را سپری کنند تا مهر سال آینده وارد مدارس شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که «آیا آزمون استخدامی آموزش و پرورش در پاییز امسال برگزار می‌شود؟»، گفت: تلاش بر این است که پاییز امسال آزمون استخدامی برای ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش برگزار شود

منع:apahkam



اتمام دوره آموزشی سرباز معلمان



رئیس امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش از روزهای پایانی فرایند آموزشی سرباز معلمان خبر داد.
حسن حسینی رئیس امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان از حضور قریب به ۴ هزار سرباز معلم در کلاس‌های درس از اول مهر‌ماه خبر داد و گفت: با توجه به وقفه‌ای کوتاه در فرایند اعزام مشمولان، ممکن است تعداد محدودی از سرباز معلم‌ها نسبت به حضور در این طرح منصرف شده باشند لذا به طور دقیق ۴ هزار نفر در کلاس‌های درس حضور پیدا نمی‌کنند.
وی عنوان کرد: دوره آموزشی سرباز معلم‌ها در حال خاتمه یافتن است و به تدریج مراحل بعدی فرایند کاری آن‌ها طی می‌شود.
رییس امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه افراد مشمول این طرح پیش از اعزام گزینش شده‌اند، عنوان کرد: تفکیک محل خدمت آن‌ها نیز انجام شده بود.
وی گفت: مشکل اعزام سرباز معلم‌ها با همکاری ستاد مشترک و سپاه بر طرف شد و فقط وقفه‌ای بسیار کوتاه در فرایند اعزام پیش آمد و سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این طرح به قوت خود باقی است
منع:apahkam



پیش ازموعد نداریم

آموزش و پرورش فعلاً بازنشستگی پیش از موعد نداریم

وزیر آموزش و پرورش، توضیحاتی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان ارائه کرد و گفت: این وزارتخانه فعلاً بازنشستگی پیش از موعد ندارد.
 به گزارش معلم ایرانی، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا بازنشستگی پیش از موعد در آموزش و پرورش خواهیم داشت؟»، اظهار داشت: فعلاً بازنشستگی پیش از موعد در آموزش و پرورش نداریم.

وی  افزود: در واقع سازمان بازنشستگی کل کشور با سنوات زیر ۳۰ سال خدمت برای بازنشستگی پیش از موعد موافقت نمی‌کند و اگر آموزش و پرورش هم موافقت کند، آنجا موافقت نخواهند کرد.

۱۳۹۵۰۲۱۰۰۰۰۵۱۷_PhotoA

فانی در پاسخ به این پرسش دیگر فارس مبنی بر اینکه «آیا این مشکل به سنوات ارفاقی بر می‌گردد؟»، خاطرنشان کرد: سنوات ارفاقی که اصلاً نیست؛ حالا اگر همین سنوات ارفاقی را هم حساب نکنیم و مثلاً فردی با ۲۷ سال خدمت و ۲۷ روز حقوق بخواهد بازنشسته شود این را هم سازمان بازنشستگی کل کشور نمی‌پذیرد، زیرا برای آن سازمان بار مالی دارد؛ البته ۲ سال پیش توانستیم این کار را انجام دهیم، اما امسال دوستان ما را بر حذر دانستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعداد فرهنگیانی که علاقه‌مند بازنشستگی پیش از موعد هستند، گفت: دو سال پیش که این کار را انجام دادیم، پنج هزار نفر از افرادی که می‌توانستند بازنشسته شوند و مایل بودند باقی بمانند و ما هم نیاز داشتیم را نگه داشتیم، در عوض پنج هزار نفر از افرادی که به سن بازنشستگی نرسیده بودند را خارج کردیم.

وی تصریح کرد: اکنون در حال رایزنی و صحبت هستیم و اگر بتوانیم نظر سازمان بازنشستگی کشور را جلب کنیم خوشحال می‌شویم که مشکل همکار فرهنگی را مرتفع کنیم.


منع:apahkam



زمان استخدام


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از جذب ۱۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌‌شود این آزمون همزمان با آزمون دستگاه‌های اجرایی کشور در شهریور ماه برگزار شود.

به گزارش پارس نیوز، نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، از استخدام ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: امسال برای طرح مهارت‌آموزی حرفه‌ای معلمان، ۱۰ هزار نفر ظرفیت داریم که این افراد پس از پذیرفته شدن در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای گذراندن دوره‌های آموزشی به دانشگاه فرهنگیان می‌آیند.

وی با بیان اینکه باقی‌مانده‌های ردیف‌ استخدامی سال گذشته انتخاب معلم، در آزمون استخدامی ادارات دولتی که شهریور ماه برگزار می‌شود درج شده است و تعدادی از افراد نیز ثبت نام کردند، افزود: وزارت آموزش و پرورش قبلاً به ما وعده داده است که اگر بتواند قبل از برگزاری آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور، ردیف اسخدامی بگیرد،‌ این آزمون با آن آزمون استخدامی مشترک برگزار می‌‌شود و امیدواریم با توجه به اینکه ردیف اخذ شده است آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز ۱۹ شهریور ماه برگزار شود.تعیین زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دوره یکساله آموزشی مهارت‌آموزی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی باید از مهرماه شروع شود، گفت: سال گذشته این دوره خیلی طول کشید و از اسفند ماه شروع شد به همین سبب دوره نه چندان رضایت‌بخشی برگزار شد و مشکلات آموزشی و اجرایی زیادی داشتیم که امیدواریم امسال بتوانیم دوره آموزشی یکسال مهارت را بدون مشکلی آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: عمده‌ترین مشکل ما این است که باید منطبق بر شرایط اجرای مدرسه، آموزش‌هایمان را دنبال کنیم یعنی از همان اول مهر که دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند مهارت‌آموزان و کسانی که دوره‌های کارورزی را طی می‌کنند باید بتوانند در مدرسه حضور پیدا کرده و تمام شرایط واقعی مدرسه را تجربه کنند.

موسی‌پور تصریح کرد: تأخیر در اعلام نتایج و پذیرش عملاً این انطباق با شرایط طبیعی مدرسه را دچار مشکل می‌کند و آموزش‌ها به کیفیت‌ کمتر می‌انجامد.

منع:apahkam








تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۰)

اولين نفری باشيد كه نظر می دهيد