جمعه ۲۱ مرداد ۰۱ ۱۷:۲۴
نويسنده : محمدی نژاد

اطلاعیه های موقت سیدا 1401

 قابل توجه مدیران محترم تمامی مدارس کشور؛

✅ نکات قابل توجه در کلاس بندی ضمن سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱  :

♻ باتوجه به شروع کلاس بندی ضمن سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ، قبل از انجام هرکاری حتما به صورت کامل و با دقت توضیحات زیر را مطالعه نمایید.


1⃣ برای کلاس بندی سال جدید، باید به منوی مدیریت کلاس بندی — کلاس های مدرسه مراجعه کنید.


2⃣ برای شروع کلاس بندی باید از طرف منطقه، تعداد کلاس برای مدارس دولتی تعیین شده باشد.

❗برای مدارس غیر دولتی این مورد نیاز نمی باشد.


3⃣ برای هر نوع مدرسه (با توجه به مقطع و محل استقرار) از طرف اداره منطقه حداقل و حداکثر تعداد دانش آموز برای تشکیل هر کلاس اعلام شده است که اگر تعداد دانش آموزان شما کمتر از آن عدد حداقل باشد، باید کلاس مجوز دار تشکیل دهید و همچنین اگر تعداد دانش آموزان شما از آن عدد حداکثر بیشتر باشد، باید کلاس مجوز دار تشکیل دهید، که فعلا" امکان درخواست مجوز ظرفیت کلاس بندی وجود ندارد و باید صبر کنید.

❗ به عنوان مثال حداکثر‌؛
من در پایه دهم انسانی ۴۲ نفر دانش آموز دارم که میخوام در یک کلاس آنها را کلاس بندی کنم اما سامانه با توجه به تعیین منطقه فقط اجازه تشکیل کلاس با حداکثر ۳۸ نفر را می دهد و باید برای تشکیل کلاس با ۴۲ نفر درخواست مجوز ظرفیت انجام گیرد.

❗ به عنوان مثال حداقل؛
من در پایه اول ابتدایی ۱۲ نفر دانش آموز دارم که میخواهم در یک کلاس آنها را کلاس بندی کنم اما سامانه با توجه به تعیین منطقه فقط اجازه تشکیل کلاس با حداقل ۱۷ نفر را می دهد و باید برای تشکیل کلاس با ۱۲ نفر درخواست مجوز ظرفیت انجام گیرد.


4⃣ در سامانه شما فقط به تعداد کلاسی که از طرف منطقه به شما اختصاص داده است می توانید کلاس تشکیل دهید.
در صورتی که منطقه برای شما ۱۰ کلاس اختصاص داده است ولی در سرجمع ستون تعداد کلاس ظرفیت بندی این عدد "کمتر" (مثلا" ۹ کلاس ) نمایش داده می شود به این دلیل است که یکی از کلاس ها باید با مجوز تشکیل شوند.

❗ به عنوان مثال در مدرسه من در پایه هفتم ۵۰ نفر دانش‌آموز وجود دارد و طبق پیش بینی و قراردادی که با آموزش بسته شده است میخواهیم دو کلاس ایجاد کنیم اما در ستون تعداد کلاس ظرفیت بندی پایه هفتم عدد ۱ را نشان می دهد؛
 بدان معنی است که کلاس "هفتم یک" به صورت عادی تشکیل خواهد شد و برای تشکیل کلاس "هفتم دو" باید منتظر فعال بودن منوی مجوز ظرفیت باشید تا کلاس "هفتم دو" با مجوز ظرفیت تشکیل گردد.


5⃣ در ایجاد کلاس ها از نامگذاری های مشترک خودداری کنید.

❗ مثلا دو کلاس پایه ششم دارید و آنها را به صورت اختصاصی نام گذاری کنید، "ششم یک" - "ششم دو" و از نام گذاری هر دو به صورت نامی مانند "کلاس ششم"خودداری کنید که در زمان تخصیص درس به معلم به مشکل برنخورید.


6⃣ بعد از ایجاد کلاس های عادی میتوانید دانش آموزان را از گزینه تخصیص دانش آموز به کلاس های مورد نظر اضافه کنید.

❗ در صورتی که کلاس مجوز دار باید تشکیل گردد و این امکان الان وجود ندارد، دانش‌ آموزان این کلاس ها که هنوز تشکیل نشده است را اگر تخصیص ندهید، مشکلی وجود نخواهد داشت.


7⃣ تایید نهایی کلاس بندی غیرفعال می باشد و در این زمان نیازی به تایید نهایی وجود ندارد.


8⃣ منوی سازمان مدرسه فقط برای تعیین ظرفیت های ثبت نام می باشد و اصلا" به منوی کلاس بندی ربطی ندارد.

❗ منوی کلاس بندی فقط اطلاعات خود را از تعداد دانش آموزان ثبت نام شده در پایه های مختلف دریافت میکند.


9⃣ پس از ایجاد کلاس از حذف آن خودداری کنید، حذف کلاس در مدارس دولتی گاهی باعث خطا در سامانه می شود که امکان رفع آن نیز برای منطقه وجود ندارد و مشکلات بیشتر و جدیدتر در مدرسه ایجاد میگردد.

❗  حد الامکان از حذف کلاس ایجاد شده خودداری نمایید و در صورتی که کلاسی را حذف کردید و کلاس را مجدد ایجاد نمودید از نامگذاری متفاوت استفاده کنید.

مثلا کلاسی با عنوان "هفتم ۱" را حذف نمودید - در ایجاد مجدد از نام کلاس "هفتم یک" استفاده نمایید.


⛔🔟 باتوجه به اینکه تایید نهایی کلاس بندی غیر فعال است،‌ امکان ایجاد درس گروه - تخصیص درس به معلم و انتخاب واحد فراهم نخواهد بود.


موضوع قبلی: راهنمای ثبت نام کلیه پایه ها





جست و جوی مطالب مربوط به سیدا, سیدا آموزش و پرورش,
تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۰)

اولين نفری باشيد كه نظر می دهيد