يكشنبه ۲۹ دی ۹۸ ۰۲:۵۱
نويسنده : محمدی نژاد

اهم مقررات مالی مدارس

حسابداری


 1- رعایت مفاد آیین نامه مالی مدارس در دریافتها و پرداختها و حسب مورد رعایت دقیق مفاد سایر قوانین و مقررات مالی و محاسباتی از جمله قانون محاسبات عمومی ، قانون مالیاتهای مستقیم و قانون معاملات دولتی و ...


 2- اخـذ مجوز صـدور چک برای چکهای بالای  49/200/000ریال از طریق سامانه مالی مـدارس و اخـذ مجوز کتبی برای تمامی خرید های تجهیزات و انجام تعمیرات از اداره متبوع .


3- ثبت بموقع اموال و تجهیزات خریـداری شـده (اموال بالاـی  4/920/000ریـال) در سامانه اموال و الصاق برچسـب اموال.


4- پیگیری و نصب کارتخوان برای تمامی مـدارس و رعایت ممنوعیت اخـذ هر گونه وجوه نقد توسط عوامل مدرسه و واریز مستقیم توسط اولیا به حساب مدرسه از طریق فیش ،  posو....


5- اسـتفاده از لیست بانکی در پرداختهای پرسـنلی و واریز به حساب افراد با اخـذ تاییـدیه بانک و کسـر مالیات پرسـنل مشمول و ارسال مالیات کسر شده به اداره امور مالیاتی.


6- ثبت هزینه های مرتبط با واحد آموزشی در سرفصلهای مربوطه.


7- رعایت ممنوعیت اخذ چک در وجه حامل و یا نام مدرسه از اولیا بابت مشارکت ، سـرویس ، تقویتی و ... و لزوم اخذ چک صرفا در وجه شماره حساب مدرسه و تحویل آنها به بانک در اسرع وقت و عدم نگهداری در مدرسه.


8- تطبیق دریـافتی هـا و پرداختی هـای کلاسـهای فوق برنـامه ، تقویتی و کنکور با بخشـنامه ها و دسـتورالعملهای مربوطه.


9- محاسـبه هزینه تمام شده سـرویس و اخذ مبلغ متناسب با هزینه سـرویس از اولیا و امتناع از دریافت وجوه مازاد بر هزینه.


10- اخذ شـماره حساب مکتوب از فروشـنده برای پرداخت مبالغ بیش از  5میلیون ریـال و واریز وجه بحساب ذینفع . (برای شرکتهای حقوقی و پیمانکاری شماره حساب باید بنام شرکت طرف قرارداد باشد نه شخص مدیر عامل یا صاحب شرکت).


11- برگزاری و ثبت حداقل یک جلسه شورای مالی و درج در سیسـتم مالی و دفتر شورای مالی مدرسه و امضاء اسناد و دفاتر توسط صاحبان امضاء مجاز و بایگانی و نگهداری در محل مناسب .


12- رعایت موارد ایمنی صدور چک ( عدم صدور چک در وجه حامل ، نگهداری در محل امن و امضاء چک در لحظه صدور آن ) و ثبت اطلاعات چکهای صادر شده در ته چک( تاریخ – گیرنده – عنوان هزینه و ... ).


13- واریز درآمـدها بحسـاب متمرکز اداره کـل نزد بانـک مرکزی جمهـوری اسـلامی و پرهیز از واریز هرگـونه درآمد اختصاصی ( درآمد سالن ورزشی ، بزرگسالان ، کانونهای پرورشی و ...) بحساب مدارس .


14- کنترل و نظارت دقیق بر موضوع عدم بکارگیری نیروی آزاد در مدارس و واحدهای تابعه





جست و جوی مطالب مربوط به حسابداری مدرسه, مقررات مالی مدارس,
تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۰)

اولين نفری باشيد كه نظر می دهيد