جمعه ۰۹ اسفند ۹۸ ۰۸:۱۸
نويسنده : محمدی نژاد

جزییات شهریه مهدهای کودک در تعطیلات کرونایی

اخبار آموزش و پرورش

محمد نفریه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در تبصره ۱ قرارداد مهدهای کودک ذکر شده که هزینه استفاده از خدمات به صورت کمتر از یک ماه معادل یک ماه حساب می‌شود.

وی افزود: بر این اساس حتی اگر کودک یک و یا دو روز فقط به مهد رفته باشد باز هم باید شهریه کامل پرداخت شود. این قرارداد میان والدین و مهدکودک به امضا رسیده و با توافق انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی یک ماهه مهدهای کودک شده است گفت: طی این مدت باید شهریه پایه اخذ شود البته دریافت این شهریه شامل خدمات مازاد شامل ساعات اضافه خدمت، صبحانه، میان وعده، ناهار و همچنین فوق برنامه و با برگزاری جشن نیست.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار سازمان بهزیستی گفت: همچنین تبصره دیگری نیز وجود دارد و آن این است که هرگونه عدم استفاده از مهدکودک در ایام آلودگی هوا و سردی و غیره مشمول کسر شهریه نمی‌گردد و رقمی کسر و برگردانده نخواهد شد.

به گفته وی، این قرارداد ممکن است هر ماه و یا ۶ ماه یا فصلی میان مهد کودک و والدین به امضا برسد.

نفریه به شرایط مهدهای کودک نیز اشاره کرد و گفت: تعطیلی بسیاری از مهدهای کودک در سراسر کشور به ضرر آنها تمام شده به طوری که مهدهای کودک که توسط بخش غیر دولتی اداره می‌شوند در صورت تعطیلی یک ماه و دوماهه، باید حقوق و عیدی سنوات و… مجموعه خود را پرداخت کنند و دچار مشکلات زیادی خواهند شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از تشکیل کار گروهی برای جبران ضرر و زیان تعطیلی مهدهای کودک افزود: در این کمیته که در دولت تشکیل شده خواستار این شدیم که مهدها از مالیات معاف و تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شود تا ضررهای اقتصادی آنها رفع شود.

نفریه همچنین در خصوص شهریه فروردین‌ماه مهدهای کودک نیز گفت: خانواده‌ها برای پرداخت شهریه فروردین ماه بهتر است بعد از مشخص شدن تکلیف کرونا و تعطیلات آن اقدام کنند تا دچار ضرر و مشکل نشوند.





تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۰)

اولين نفری باشيد كه نظر می دهيد