چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹ ۰۱:۴۰
نويسنده : محمدی نژاد

دستورالعمل اجرایی و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان 1399

سنجش بدو ورود به اول پیش دبستانی ویژه دانش آموزان
دستورالعمل اجرایی و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به استان ها ابلاغ شد/ آغاز طرح سنجش از نیمه دوم تیرماه در سراسر کشور
سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دستورالعمل اجرایی و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را به استان ها ابلاغ کرد که بر اساس آن طرح سنجش از نیمه دوم تیرماه در سراسر کشور آغاز می شود.

 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش، سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور، دستورالعمل اجرایی و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در سال 1399 را به استان‌ها ابلاغ کرد.

بر این اساس؛ اجرای این دستورالعمل، بر اساس بند 2 ماده 3 اساسنامه سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی و مصوبه هیئت مدیران و زیر نظر شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سنجش، برای تمام دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی 1400-1399 وارد کلاس  اول ابتدایی می‌شوند و همچنین جاماندگان سال قبل، از نیمه دوم تیرماه آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ ستاد هماهنگی طرح سنجش در مراکز استان تشکیل و مواردی ازجمله؛ برنامه‌ریزی و نظارت بر حسن اجرای سنجش، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، تأمین و آموزش نیروی انسانی، امکانات و تسهیلات، ایجاد هماهنگی لازم با ستاد ثبت‌نام استان، تبادل اطلاعات و سؤالات از طریق سامانه الکترونیکی tashkhisdata@mail.medu.ir، نظارت دقیق بر روند اجرای دقیق، فعالیت و تعطیلی به‌موقع پایگاه‌های سنجش، فراهم نمودن تسهیلات لازم جهت بازدید ستاد مرکزی، ارجاع نوآموزان تحت پوشش با مسئولیت معاون توان‌بخشی و یا معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی و ... بر عهده ستادهای استانی است.

گفتنی است؛ نحوه انتخاب و تشکیل گروه‌های نظارت بر ارزشیابی بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی توسط کارشناسان اداری هر منطقه تعیین می‌شود و بر این اساس از 6 تا 20 پایگاه یک ناظر، از 20 تا 30 پایگاه دو ناظر و از 31 پایگاه تا بالاتر توسط سه ناظر کار ارزیابی و نظارت انجام می‌شود.

همچنین کلیه معاینات پزشکی مطابق با شرایط ویژه بیماری کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش صورت می‌گیرد.

شایان‌ذکر است؛ اصل شناسنامه دانش آموزان و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل‌شده، یک قطعه عکس 3 در 4 و پرداخت مبلغ 400 هزار ریال ازجمله مدارک موردنیاز سنجش دانش آموزان در این طرح است.

بر اساس این دستور العمل برای تامین بخشی از اعتبارات لازم  مبلغ 400 هزار ریال از هر نوآموزدریافت خواهد شد و هزینه هر تست مجد نیز 200 هزار ریال می باشد.

برای حمایت از اقشار کم بضاعت 5 درصد از نوآموزان به صورت رایگان و 10 درصد نیز به صورت نیم بها مورد سنجش قرار خواهند گرفت. سنجش دانش آموزان عشایری نیز رایگان خواهد بود

دانلود بخشنامه 





جست و جوی مطالب مربوط به 1399, بخشنامه, دستورالعمل, سنجش, سنجش آمادگی,
تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۳)

  1. قلطمه

    سلام ببخشید در مورد مصاحبه جهش مقطع اول به سوم سوال دارم و کلا در مورد جهش میشه توصیح دهید ممنون

    • محمدی نژاد
      مصاحبه خاصی نیست صرفا در حد این است که بفهمند دانش آموز به اجبار اولیا نیست که میخواد جهش کنه هم خودش میخواد و هم توان ذهنیشو داره
  2. معاون اموزشی از جویبار مازندران
    معاون اموزشی از جویبار مازندران ۰۳ تیر ۹۹ ، ۱۱:۱۰

    سلام.ببخشید.فکر نکنم اقای وزیر در طول خدمتش سروکاری با دوره ابتدایی داشت.چطور یک معلم در طول هفته یک موضوع درس را دوبار تدریس کنه بعد در فضای مجازی هم باشه.حتی پنج شنبه هم در مدرسه باشه.مگه معلم دوره ابتدایی چه گناهی کرده .ایا کارو زندگی دیگه ای نداره.دانش اموز یک روز در میان میاد معلم چی.چنین طرحی فقط به درد دورره راهنمایی ودبیرستان میخوره و بس

  3. نرجس از امبارکه اصفهان
    نرجس از امبارکه اصفهان ۱۴ خرداد ۹۹ ، ۱۵:۳۸

    من عید امسال باز نشسته می شدم که. گفتندمجبوربد تا خرداد بیایید تا اخر تابستان سابقه بزنیم ایا شامل رتبه بندی مز شویم