سه شنبه ۰۳ مرداد ۹۶ ۱۳:۰۱
نويسنده : محمدی نژاد

فرایند هدایت تحصیلی برای 38 هزاردانش آموز پایه دهم استان شروع شده است

اخبار آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

فرایند هدایت تحصیلی برای 38 هزاردانش آموز پایه دهم استان شروع شده است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امسال 38 هزار نفر در پایه دهم ثبت نام می شوند که برگ هدایت تحصیلی آنها صادر و فرایند ثبت نام نیز در استان شروع شده است.

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از آذربایجان  غربی، فریدون سیدمصطفوی افزود: در استان با کمبود و تراکم بالای فضای کلاسی مواجه ایم ولی علی رغم تمام مشکلات موجود هیچ دانش آموزی بدون مدرسه و کلاس در استان نخواهیم داشت.

وی اظهارکرد: امسال 38 هزار نفر در پایه دهم ثبت نام می شوند که برگ هدایت تحصیلی آنها صادر و فرایند ثبت نام نیز در استان شروع شده است.

سید مصطفوی اضافه کرد: صدور برگه هدایت تحصیلی بر اساس امتحانات در سه پایه هفتم، هشتم و نهم انجام می شود و خانواده ها براساس هدایت تحصیلی انجام شده می توانند اقدام به ثبت نام فرزند خود کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: عده ای از دانش آموزان که موفق به کسب امتیازهای بیشتر شده اند در ردیف گروه الف و در رشته های هدایت شده ثبت نام می‌شوند و عده ای که شامل گروه الف نیستند می توانند از نهم مرداد ماه به مدارس جهت ثبت نام مراجعه کنند.

وی بیان کرد: آن عده از دانش آموز و خانواده ها که نمی توانند در برخی از رشته ها ثبت نام کنند برای تعیین سطح و امتحان مجدد در شهریور ماه به مدارس مراجعه کرده و در صورت قبولی می توانند در رشته های دلخواه ثبت نام کنند.

سید مصطفوی با اشاره به قبولی 32 درصدی دانش آموزان استان در کنکور پارسال اضافه کرد: سال گذشته از کل دانش آموزان مقطع متوسطه استان 10.53 درصد در رشته ریاضی، 54.56 درصد در رشته تجربی و 34.76 درصد در رشته های علوم انسانی تحصیل می کردند.

وی با اشاره به اینکه اغلب پشت کنکوری ها از رشته تجربی هستند بیان کرد: از این تعداد 62 درصد دانش آموزان رشته ریاضی و 23 درصد دانش آموزان رشته علوم تجربی و 60 درصد دانش آموزان رشته علوم انسانی در کنکور سراسری پذیرفته شدند





تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۰)

اولين نفری باشيد كه نظر می دهيد