سه شنبه ۰۳ تیر ۹۹ ۰۲:۴۲
نويسنده : محمدی نژاد

فعالیت‌های تابستانی مجازی در بستر «شاد»

بخش نامه ها اخبار آموزش و پرورش ویژه دانش آموزان
ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های تابستانی مجازی در بستر «شبکه آموزشی دانش‌آموز شاد»
وزیر آموزش‌وپرورش شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های تابستانی مجازی در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموز «شاد» را به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وزیر آموزش‌وپرورش شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های تابستانی مجازی در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموز شاد و در راستای تحقق راهکار17-4سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش که به‌منظور گسترش بهره‌برداری از ظرفیت آموزش‌های غیرحضوری و مجازی در برنامه‌های آموزشی و پرورشی ترسیم ‌شده است رابه ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد .

شایان‌ذکر است؛ هرساله در فصل تابستان، آموزش‌وپرورش در استمرار فرآیندهای تربیتی اقدام به تشکیل پایگاه‌های تابستانی برای دانش آموزان علاقه‌مند‌ می‌کند و در سال جاری با توجه به شیوع کووید19 در کشور این فعالیت‌ها در فضای مجازی با رویکرد کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزی و متناسب با عنوان سال جهش تولید و با شمار هر دانش‌آموز یک مهارت در قالب اقدامات ملی، استانی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

بر اساس این بخشنامه؛ مدیران پایگاه‌های تابستانی مدارس منتخب (مراکز دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی تربیتی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پژوهش سراها، سازمان دانش ‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، هلال‌احمر، سازمان بسیج دانش‌آموزی و ...) بایستی تمام مراحل تشکیل پایگاه و فرآیندهای ثبت‌نام و تشکیل کلاس‌ها را در شبکه آموزشی دانش آموزان "شاد" انجام دهند.

-در مناطقی که امکان برگزاری کلاس حضوری به‌صورت محدود وجود دارد مطابق سنوات گذشته ثبت‌نام از طریق سامانه اوقات فراغت در همگام انجام می‌شود.

-دانش آموزان داوطلب موظف به حضور در همه کلاس‌های ثبت‌نام‌ شده، طبق برنامه اعلامی پایگاه تابستانی99 درساعات تشکیل کلاس توسط پایگاه هست.

-دانش‌آموز باید مشابه پایگاه حقیقی در برنامه‌های پرورشی و فرهنگی ثبت‌نام مشارکت فعال داشته باشد.

-حضور دانش‌آموز در طول ساعت برگزاری کلاس ضروری بوده و ترک کلاس بدون اجازه قبلی، غیبت محسوب می‌شود.

طرح "مزرعه تابستانی من"

اگرچه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان از اهداف آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های متولی امور جوانان و نوجوانان می‌باشد، توجه به حرفه خانوادگی، انتقال تجربیات و فرهنگ اشتغال به نسل آینده، کسب مهارت و کارآفرینی از دیگر اهدافی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد، طرح مزرعه تابستانی من، با نگاه به اهداف فوق، دانش آموزان متوسطه اول و دوم را تحت پوشش قرار خواهد داد به‌ویژه دانش آموزان روستایی و عشایری و دانش‌آموزانی که یا شغل والدینشان کشاورزی است یا امکان بهره‌گیری از زمین کشاورزی را دارند.

در این طرح دانش آموزان علاقه‌مند ‌می‌توانند در ابتدای تابستان قطعه زمینی را حداقل به مساحت100 مترمربع در اختیار بگیرند و نسبت به کاشت برخی از اقلام کشاورزی متناسب با شرایط بومی و محلی با بهره‌گیری از مشاوره و راهنمایی والدین، مهندسین کشاورزی، مدرسین فنی و حرفه‌ای، اطلاعات اینترنتی و سایر صاحب‌نظران به زیر کشت محصول موردعلاقه ببرند.

ویژگی‌های مزرعه تابستانی من:

-مساحت زمین حداقل 100 مترمربع باشد

-مزرعه ترجیحاً با استفاده از سازه‌های سبک بومی مثل فنس، شاخه‌های درختان یا شیارهای خاکی، حصارکشی محدود شود

-نام‌گذاری مزرعه به نام خود دانش‌آموز یا هراسمی تمایل دارند، باشد (مزرعه تابستانی دانش‌آموز علی مرادی) یا (مزرعه تابستانی نشاط)

-چند دانش‌آموز باهم می‌توانند دارای یک مزرعه باشند.

- قبل از هرگونه اقدام مشاوره لازم را از صاحب‌ نظران دریافت نمایند.

- خود دانش آموزان می‌بایست از مرحله آماده‌سازی زمین تا کاشت، نگهداشت و برداشت کار را انجام دهند.





تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۱)

  1. ابراهیم-    خواف
    ابراهیم- خواف ۰۳ تیر ۹۹ ، ۰۹:۲۰

    طرح پویا ومسئولیت پذیری است ولی افسوس که شهرستان مابا بحران کمبود آب شرب وکشاورزی مواجه است.