يكشنبه ۰۷ ارديبهشت ۹۹ ۰۸:۳۱
نويسنده : محمدی نژاد

امتحانات نهایی پایه دوازدهم سال 99 قطعاً حضوری خواهد بود

امتحانات اخبار آموزش و پرورش
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش؛ امتحانات نهایی پایه دوازدهم قطعاً حضوری خواهد بود

حداقل 70 درصد دانش آموزان از برنامه‌های آموزشی تلویزیون استفاده کرده‌اند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بیش از 1500 تا 1600 برنامه در همه مقاطع تحصیلی و رشته‌ها از طریق تلویزیون تهیه و پخش ‌شده است. 93 تا 97 درصد پوشش تلویزیون وجود دارد، اما برآوردی از اینکه کدام دانش‌آموزان پای آموزش‌های تلویزیونی نشسته‌اند نداریم. هرچند طبق ارزیابی‌های برای ما اثبات‌ شده که حدود 70 درصد دانش آموزان پای تلویزیون نشسته‌اند و آموزش‌ها را دنبال کرده‌اند و بیش از 9 میلیون بار دانلود از طریق تلوبیون انجام‌شده است.

 

امتحانات پایه دوازدهم قطعاً حضوری است و حجم امتحانات هم 80 درصد محتوا با 20 نمره خواهد بود

وی ادامه داد: در پایه دوازدهم شبهاتی مبنی بر غیرحضوری بودن آزمون‌ها مطرح‌شده بود که برطرف شد و امتحانات نهایی پایه دوازدهم قطعاً حضوری خواهد بود. درباره حجم دروس باید با سازمان سنجش یک مبادله اطلاعات انجام دهیم؛ روی 80 درصد توافق کرده‌ایم؛ اما درباره سایر پایه‌های دوره متوسطه ما این سناریو را مدنظر داریم که چون آموزش‌های ارائه‌شده از سوی معلمان در دوره تعطیلات هم حائز اهمیت است80 درصد محتوای درسی، 20 نمره ارزیابی دانش‌آموز را به خود اختصاص دهد و آموزش‌های ارائه‌ شده باقی‌مانده، با سؤالات اختیاری 4 نمره داشته باشد و یک فرصتی برای آن‌ها باشد که یک‌پنجم پایانی کتاب را مطالعه کرده‌اند.

ارزشیابی دانش‌آموزان پایه هفتم تا یازدهم چگونه خواهد بود؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌ و پرورش درباره چگونگی برگزاری امتحانات دانش‌آموزان هفتم تا یازدهم (متوسطه اول و دوم به‌جز دوازدهم) گفت: از عید به این‌سو چند سناریو داشتیم و بر روی روش‌های ارزیابی برای پایان خوب متمرکز شدیم. ارزشیابی در شش‌ پایه اول دوره ابتدایی که توصیفی است و آزمون هماهنگ پایه ششم هم منتفی شده است. امتحانات پایه نهم نیز به جهت تأثیر در هدایت تحصیلی، به‌صورت هماهنگ استانی برگزار می‌شد اما امسال هماهنگ نخواهد بود و آن را ضروری نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: برای ارزشیابی‌ها، ابتدا باید دید دانش‌آموزان فضای آموزش حضوری را تجربه می‌کنند یا خیر؟ اگر بازگشت به مدرسه داشته باشند طبیعتاً ارزشیابی‌های ما مشابه روش‌های سنجش قبلی است؛ به‌غیراز موضوع حجم دروس که بر اساس مدل ارائه‌شده، مدیر و معلم درباره آن به‌صورت غیرمتمرکز تصمیم می‌گیرند و آموزش را پایان می‌دهند؛ اما حالت دوم این است که امکان حضور مهیا نشود.

ترجیح وزارت آموزش‌وپرورش برگزاری آزمون‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

کمرئی افزود: البته ترجیح ما آزمون‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در صورت صدور مجوز از سوی مراجع مربوطه است؛ اما اگر نشد؛ چاره‌ای جز ارزشیابی غیرحضوری نداریم که طراحی‌شده و دستورالعمل آن تبیین شد و یک مرحله در شورای عالی کلیات آن بحث شده است و به این شکل است که معلمان بر اساس آموخته‌های دانش‌آموزان به میزان حجم تدریس شده با روش‌های چهارگانه مکمل و بر اساس ارزشیابی مستمر نوبت اول دانش‌آموز و همچنین عملکرد یک‌ماهه بعدازآن تا تعطیلی مدارس، ارزشیابی نهایی را انجام دهند. درواقع همان کاری بود که در دوره ابتدایی انجام می‌شود و حالا به پایه‌های بالاتر تعمیم پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا آخر سال آزمون اینترنتی گرفته خواهد شد یا خیر گفت: آزمون اینترنتی هماهنگ گرفته نخواهد شد ولی معلمان آزمون‌ها و ارزشیابی‌ها را انجام می‌دهند و تکالیف را از سوی دانش‌آموزان دریافت می‌کنند. ارزشیابی از فرایند آموزش انجام می‌شود.

ارزشیابی دانش‌آموزان پایه دوازدهم چگونه خواهد بود؟

وی درباره پایه دوازدهم بار دیگر گفت: امتحانات پایه دوازدهم قطعاً حضوری خواهد بود و حجم امتحانات هم 80 درصد محتوا با 20 نمره خواهد بود و 20 درصد هم نمره اختیاری است تا آموزش‌های ارائه‌شده دوره کرونا هم ترتیب اثر داده شود. آزمون کنکور هم بر اساس آن خواهد بود.





جست و جوی مطالب مربوط به امتحانات, امتحانات نهایی,
تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۰)

اولين نفری باشيد كه نظر می دهيد