چهارشنبه ۲۵ تیر ۹۹ ۰۳:۵۲
نويسنده : محمدی نژاد

زمان قطعی آغاز سال تحصیلی ۱۵ شهریور است

(1399/04/28)

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در مناطقی که وضعیت بیماری کرونا سفید باشد کلاس‌ها مانند سابق به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و آموزش‌های غیرحضوری نیز 20 درصد خواهد بود. در مناطقی که شرایط زرد باشد اگر ممکن باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها را حضوری برگزار می‌کنیم و اگر میسر نشد دانش آموزان را به دودسته زوج و فرد تقسیم می‌کنیم و تعداد دانش آموزان را در کلاس‌ها بسیار محدود می‌کنیم و اگر قرمز باشد و شرایط امروز ادامه یابد کلاس‌ها غیرحضوری خواهد بود.


(1399/04/25)

وی افزود: ما سه سناریو را طراحی کرده‌ایم و با هر وضعیتی که پیش بیاید این سناریوها را از ۱۵شهریور پیاده می‌کنیم. یکی از این سناریوها این است که شرایط سفید باشد که تقریباً غیرمحتمل‌ترین شرایطی است که قابل پیش بینی است که در این صورت سال تحصیلی با حضور دانش آموزان در مدارس آغاز می‌شود.

حاجی میرزایی گفت: سناریوی دوم که محتمل‌تر است این است که با شرایط زرد روبرو شویم که در این صورت می‌توانیم حضور دانش آموزان در مدارس را داشته باشیم اما با رعایت پروتکل‌های دقیق بهداشتی و تعداد کنترل شده دانش آموزان در کلاس‌های درس و رعایت کامل فاصله فیزیکی از همین رو تعطیلی پنجشنبه مدارس را لغو کردیم تا بتوانیم مدارس را در این شرایط به صورت زوج و فرد میان تعداد دانش آموزان کلاس تقسیم کنیم. دانش آموزانی که روزهای زوج در مدارس حضور دارند در روزهای فرد می‌توانند به صورت غیر حضوری به تکالیفشان برسند و یا از آموزش‌های غیر حضوری بهره بگیرند.

هیچ درسی را در شیوه آموزش متمایز نکردیم

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: ما برای آموزش در سال آینده هیچ درسی را متمایز نکرده‌ایم به این معنا که همه درس‌ها از نظر ما ارزش یکسانی در پروسه آموزش دارند. بنابراین اگر درسی مانند ریاضی و فیزیک در هفته ۴ساعت باشد و مثلاً سه ساعت حضوری و یک ساعت به صورت غیرحضوری تقسیم شود همه دروس دیگر نیز به همین نسبت حضور و غیرحضور در برنامه درسی می‌گنجد.

حاجی میرزایی افزود: ما همه تلاش خود را می‌کنیم که ارتباط حضوری را با دانش آموزان قطع نکنیم چرا که قاطعانه معتقدیم هیچ چیز جایگزین حضور نمی‌شود.

وی با اشاره به سناریوی سوم گفت: در شرایطی که ما اجازه نداشته باشیم در مقاطعی از سال تحصیلی، حضور دانش آموزان سر کلاس را داشته باشیم، سناریوی سوم را اجرا می‌کنیم که آموزش کاملاً مجازی است. حال ممکن است این مقاطع یک ماه یا یک هفته باشد و یا در برخی مناطق این محدودیت گذاشته شود و در منطقه دیگر محدودیتی نباشد.  آمادگی داریم در وضعیت‌های مختلف در مناطق مختلف طبق این سناریوها اقدام کنیم.

ارتقای میانگین نمرات پایه دوازدهم نسبت به سال گذشته

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ممکن است سوال والدین این باشد که آیا در شیوه دوم و سوم آموزش به دانش آموزان منتقل می‌شود، گفت: معتقدیم آموزش در سناریوهایی که از بستر فضای مجازی و آموزش مکمل استفاده می‌کنیم به دانش آموزان منتقل می‌شود. نمونه‌اش اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم که در خرداد برگزار شد گزارش‌گیری شده است. اول اینکه تعداد شرکت کننده‌ها تفاوت معناداری با سال قبل ندارد و حتی متوسط نمرات۳۰تا ۴۰صدم درصد ارتقا داشته است. این نشان می‌دهد فرآیند آموزش خوب بوده است.

آموزش و پرورش متعهد به آموزش همه دانش آموزان است

وی گفت: نکته دیگر که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که ما متعهد هستیم آموزش را به همه دانش آموزان ارائه دهیم چه به فضای مجازی دسترسی داشته باشند و چه نداشته باشند. ما نمی‌خواهیم هیچ خانواده‌ای را به زحمت بیندازیم که در این شرایط بحران اقتصادی گوشی هوشمند تهیه کند. بنابراین جایی که بتوانیم آموزش حضوری بدهیم این کار را می‌کنیم. از راهبران آموزشی، بستر تلویزیون و رادیو، بسته‌های آموزشی و و. استفاده می‌کنیم. به تک تک مدیران گفته‌ایم هر مدیر باید برنامه پوشش همه دانش آموزانش را با توجه به شرایط دانش آموز به طور مشخص تا ۱۵شهریور مشخص کند و به ما بگوید که به طور مثال از۵۰۰دانش آموزی که در مدرسه دارد، برای کدام تعداد چگونه می‌خواهد آموزش آنها پیگیری کند.





تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۰)

اولين نفری باشيد كه نظر می دهيد