سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۰۰ ۱۹:۴۴
نويسنده : محمدی نژاد

نحوه برگزاری، طراحی سوالات و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در امتحانات خرداد1400

امتحانات اخبار آموزش و پرورش

تشریح نحوه برنامه ریزی، طراحی سؤالات، رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری باکیفیت امتحانات پایانی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با صدور اطلاعیه ای به تشریح برنامه ریزی، کیفیت و نحوه برگزاری، طراحی سوالات و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در امتحانات پایانی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پرداخت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، این مرکز در مورد نحوه خدمات آموزشی و تربیتی مدارس در دوره بیماری های همه گیر، اعلام کرد: براساس مصوبه977مورخه 13 مرداد1399 شورای عالی آموزش و پرورش در مورد نحوه خدمات آموزشی و تربیتی مدارس در دوره بیماری های همه گیر، امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به جهت تأثیر نتایج آنها در سرنوشت تحصیلی دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می شوند.
 
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با توجه به شروع فصل امتحانات و تاکید بر حفظ سلامت دانش آموزان در این ایام، تصریح کرد: حفظ سلامت دانش آموزان در برگزاری این امتحانات، اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش و از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد و مطابق ضوابط و پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزار خواهد شد .

 بر اساس این اطلاعیه؛ برای برگزاری این امتحانات، و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی به گونه ای برنامه ریزی شده است که دانش آموزان در گروه های مجزا در جلسات امتحان حاضر می شوند. تعداد حوزه های برگزاری امتحانات نسبت به شرایط عادی، افزایش بسیاری دارد بطوریکه دانش آموزان با فاصله دو متر از یکدیگر در فضایی مناسب که از تهویه کافی برخوردار است روی صندلی قرار می گیرند. مراقبین بهداشت و سلامت، دانش آموزان و عوامل اجرایی را هنگام ورود تب سنجی و غربالگری می کنند و بر استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی در تمام مدت نظارت دارند. گروه بندی و ساماندهی دانش آموزان در حوزه های اجرا  به نحوی است که هنگام ورود و خروج ازدحام ایجاد نشود .
 
در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در دوره امتحانات نیمه دوم سال تحصیلی، آمده است: نظافت و گندزدایی اماکنی که مورد استفاده قرار خواهند گرفت،  انجام شده و پس از هر امتحان نیز انجام می شود. مواد شوینده و ضد عفونی کننده در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و برای اطمینان، تعداد کافی ماسک نیز پیش بینی شده است. همچنین سایر اقدامات بهداشتی براساس پروتکل های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعمال خواهد شد و ناظرین بهداشت و سلامت اعزامی از سوی آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر اجرای کامل این پروتکل ها در تمامی حوزه های برگزاری امتحانات نظارت خواهند کرد.

همچنین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در مورد نحوه طراحی سوالات امتحان نهایی اعلام کرد: طراحی سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی انجام می شود و دانش آموزان پایه دوازدهم در حوزه های برگزاری برای امتحان حضور می یابند. سؤالات هماهنگ پایه نهم برای هر استان و یامنطقه بصورت مجزا طراحی می شود و دانش آموزان پایه نهم در مدرسه خود امتحان می دهند.

در ادامه تشریح نحوه ارزشیابی در امتحانات آمده است:  از آنجا که شرایط آموزش در طول سال تحصیلی در مناطق مختلف یکسان نبوده و در مجموع شیوع بیماری فرایند آموزش را تحت تأثیر قرار داده، طراحی سؤالات نیز بر مبنای آموزش در شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا انجام شده است و دانش آموزان می توانند برای اطلاع از بارم بندی و حذفیات دروس مختلف، به پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir   مراجعه کنند.
    
این مرکز در پایان تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش ضمن استعانت از خداوند متعال، با استفاده از تجربیات برگزاری امتحانات حضوری نوبت های خرداد، شهریور و دی ماه سال1399 و حداکثر توان خود و جلب همکاری سایر دستگاه های اجرایی کشور در برگزاری ایمن امتحانات خرداد ماه و حفظ سلامتی دانش آموزان تلاش می نماید و از دانش آموزان و اولیاء ایشان انتظار می رود در اجرای موفق این اقدام ملی همکاری و مشارکت نمایند.





تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۰)

اولين نفری باشيد كه نظر می دهيد